Nazioartekotzeko proiektuak une zailetara egokituz

Azken urte hau benetan zaila suertatzen ari da Covid-19-aren krisia dela medio. Joan den ikasturteko martxoan, itxialdiarekin batera, atzerrira egitekoak ziren mugikortasunak, bertan behera gelditu ziren eta oraindik ere antzeko egoe-ran jarraitzen dugu. Hala ere, digitalizazioari esker, 20-21 ikasturte honetan badira zenbait proiektu martxan ditugunak; horien adibide bat, Frantziako Chambery hirian dagoen Lycée Monge-ko ikasleekin batera, gure ikastetxeko mekanikako ikasleak burutzen ari direna.

Gure ikasleek altxagarri batzuk mekanizatu zituzten eta ondoren, Chambery-ko ikasleek, materialaren propietateak aztertu eta gero, tratamendu termikoen bidez, pieza horien propietate mekanikoak hobetuko dituzte (gogor-tasuna, zailtasuna etab.). Lan hau burututakoan, berriro altxagarriak Tolosal-deara bidaliko dituzte eta bertan arteztu ondoren, erabilgarri izango dira tailerreko lanetarako.

Komunikazioa eten gabea da prozesuan zehar, bakoitzak bere burua aurkez-teaz gain, lanean egindakoak joaten da azaltzen.

Beste hainbat proiektu ere martxan ditugu:

 Italiako ikastetxe batekin, mintzapraktika ingelesez egiteko.

 Erasmus+ KA2 proiektuaren barruan "In as in INclusión" izenburu duena; honen helburua, ikastetxeetan inklusioa sustatzeko egiten diren “praktika onen” zabalkuntza da eta bertan, sei herrialdetako erakundeek hartzen dugu parte.

Proiektu gehiago ere baditugu martxan jartzeko, Europako ikastetxe eta era-kundeen arteko elkarlanarekin jarraitzeko.

Enpresek, gizartearei egiten dieten ekarpenei buruzko saioa burutu dugu

Mondragon Korporazioko eraldaketa sozialerako ekintzen koordinatzailea den Ibon Antero Intxaustik FP Euskadiko ikasleei zuzendutako hitzaldia eman du ikastetxean.

Mundua eraldatze-prozesu betean dago eta enpresen rola gizartean erabakiagarria izango da XXI. mendeak ekarri dizkigun erronkei erantzunak bilatzeko.

Enpresa batek “zer” egiten duen baino garrantzi handiagoa du “zergatik” egiten duen, erantzun hori baita bere balioen oinarria. Hori da empresa bakoitzak bere buruari egin beharko lioken etengabeko galdera: Zein da gizartearen beharra eta zein da behar horien aurrean egiten dudan ekarpena?

Bizilabe proiektuaren inguruko prentsaurrekoa

Elhuyarrek Euskal Herrian zehar, Bizilabe proiektuaren bidez, STEAM-ZTIAM kultura lantzen eta sustatzen du gaztetxoen artean. 10 eta 19 urte bitarteko gazteei zuzenduta dago eta bertan gazteek proiektuak eta esperimentuak egiten dituzte beren kasa, behar denean laguntza jasota.

Tolosaldea Garatzen-en bidez ari da eskualdean zabaltzen, Villabonako gaztelekua eta Tolosaldeako Lanbide Heziketako Insitutuko areto nagusia egoitza izanda.

Elhuyarrek urteak daramatza Bizilabe proiektuarekin, baina Lanbide Heziketako ikastetxe batekin hitzarmena duen lehenengo aldia da.

Prentsaurrekoan, Bizilabe proiektua aurkezteaz gain, Tolosaldeko gazteen artean STEAM (Zientzia, Teknologia, Ingeniaritza, Artea eata Matematika) kulturaren inguruan egindako diagnosiaren emaitzak ere aurkeztu ziren.

Elkartasun aste arrakastatsua burutu dugu ikastetxean

Urtero bezala, urtarrilaren 27an genuen hitzordua odol emaileen elkartearekin. Aurten ordea, Gipuzkoako Odol Emaileez gain, beste bi erakunderekin ere jarri gara harremanetan elkartasun astea antolatzeko: Hiritarren Harrera Sarea eta Gipuzkoako Elikagaien Bankua.

Aste guztian zehar elikagaien bilketaz gain, Harrera Sareak etorkinei banatu ahal izateko ezinbesteko materialak bildu ditugu: arropa, zapatak, mantak eta lozakuak, motxilak, bufandak, txanoak eta eskularruak.

Asteazkenean, urtarrilaren 27an, Odol Emaileak eskolara etorri ziren eta goiz guztia, etenik gabe, aritu ginen, emaileen herena emaile berriak izan direla datu esanguratsuena izanik.

Eskerrik asko egitasmoa posible egin duten ikasle, langile eta guztiei erakutsitako elkartasunagatik.

Ate irekiak

Ate irekiak antolatu ditugu, bai online bai presentzialak aukeran martxoak 2, 3 eta 4rako, hitzordua hartzea derrigorrezkoa da. Mesedez, ordua errespetatzea garrantzitsua da, ikastetxeko sarrera-irteeren kontrola egin behar dugulako.

Eman izena hemen.

Ziklo bakoitzaren eguna eta ordutegia:

ERDI MAILAKO ZIKLOAK:

- Instalazio Elektriko eta Automatikoak - Martxoak 2 16:30

- Mekanizazioa - Martxoak 2 17:30

- Soldadura eta Galdaragintza - Martxoak 2 18:30

- Merkataritza Jarduerak - Martxoak 3 16:30

- Mikroinformatika-Sistemak eta Sareak - Martxoak 3 17:30

- Natura inguruneko eta aisialdiko gidari-lanak ONLINE BAKARRIK - Martxoak 3 18:30

GOI MAILAKO ZIKLOAK:

- Metal-Eraikuntzak - Martxoak 2 16:30