Linealetik zirkularrera trantsizioa

Tolosaldea Garatzenek sustatua eta Bilibin aholkularitza etxearen laguntzaz, Ekonomia zirkularraren inguruko diagnosi bat eta bidaia orri bat diseinatu dira, eskualdeko zenbait enpresatan. Tolosaldea LHII-k ere parte hartu du proiektuan Mantentze Alorraren eskutik, Xabier Landa Mekanika Alorreko irakaslearen lankidetza izanik.

Negozio zirkular eredua, balio-katea, ekonomia zirkularrerako aukerak eta ikastetxeko hautua landu dira, hiru saiotan. Gure indarraldia hezkuntza izaki, bide hau lantzeko pausuak eman dira. Ikasgelan ekonomia zirkularra eta elementuen bizi zikloa modu sistematikoan landu ahal izateko, gaia ezagutzea beharrezkoa dela ulertu da. Hori lantzeko formakuntza bat egingo da azaroan zehar. Horrela, apurka-apurka, gure erronketan gai hau txertatzeko estrategiak hartuko ditugu.

2021eko Lanbide Heziketako Nazioarteko Kongresua

Hezkuntza Sailak antolatutako Lanbide Heziketako Nazioarteko Kongresuan hartu dugu parte, bai kongresuan bertan entzule gisa eta baita ere herrialde ugaritako partehartzaileen bisita ikastetxean jasoz. Eskola bisitatu zutenen artean, irakasleak, zuzendariak, gobernu-erakundeak eta beste hainbat eragile ere aurkitu genituen.

Oso bisita aberasgarria izan zen bai guretzat eta, esan digutenez, baita gurera etorri zirenentzat ere. Elkarlanerako sareak indartzeko aukera zoragarria izan da.

Ikastetxearen partaidetza arrakastatsua EuskoSkills 2021ean

Eskolako ikasleek urrezko bi domina eta zilarrezko beste bi lortu dituzte

Ikastetxeak espezialitate ezberdinetako sei ikaslerekin hartu du parte EuskoSkills txapelketan.

EuskoSkills, Hezkuntza Saileko Lanbide Heziketako Sailburuordetzak antolatua, Lanbide Heziketako zikloetan matrikulatuta dauden eta egiten duten zikloarekin zerikusia duten probetan parte hartzen duten ikasleei zuzendutako lehiaketa da. Lehiakideek egiten duten heziketa-zikloaren berezko trebetasunak erakutsi behar dituzte egun eta erdiko txapelketan zehar.

Ekimen honen helburu nagusia, txapelketen bidez, gaitasunek eta gaitasun-maila altuek arrakasta profesionala lortzeko eta errealizazio pertsonalerako dakarten funtsezko ekarpenaz kontzientziatzea da.

EuskoSkills 2021, 19 kategoriatan garatzen da, eta Euskadiko Lanbide Heziketako 41 ikastetxetako 146 ikaslek parte hartu dute aurten Irungo FICOBAn ospatu den lehiaketan. Kategoria bakoitzeko irabazlea Euskadiren ordezkari izango da datorren martxoan Madrilen ospatuko diren SpainSkills estatuko txapelketan.

Tolosaldeko ikasleen parte-hartzea

Oier Igoak eta Adrian Arellanok, Sareko informatika sistemen administrazioko zikloko ikasleek, heziketa-zikloaren izen bereko kategorian hartu zuten parte, eta raspberry Pi eta Cisco packet tracer erronkak landu zituzten. Egun eta erdiko lan gogorraren ondoren, Adrian Arellanok urrezko domina irabazi zuen.

Igor Garmendiak, Soldadura eta galdaragintza zikloko ikasleak, soldadura kategorian parte hartu zuen, egun eta erdian zehar hiru proba ezberdin eginez. Igorrek lan bikaina egin zuen, urrezko domina irabaziz.

Oinatz Otegik eta Markel Muñozek, Produkzioaren programazioko zikloko ikasleek, zenbaki kontroleko fresadora atalean hartu zuten parte, pieza baten planotik abiatuta fabrikatzeko programa eginez eta zenbaki kontroleko fresatzeko makinaz fabrikatuz. Bi ikasleek lan bikaina egin zuten, eta Markel Muñozek zilarrezko domina lortu zuen.

Asier Sarasolak, Instalazio elektriko eta automatikoak zikloko ikasleak, instalazio elektrikoen atalean hartu zuen parte, etxeko zirkuitu elektriko baten instalazioa eginez. Asierrek zilarrezko domina irabazi zuen egindako lan bikainari esker.

Eskertza ekitaldia

Ikastetxeak EuskoSkills 2021ean parte hartu duten ikasle eta irakasleei eskerrak emateaz gain, zoriondu egin nahi izan ditu, horretarako prestatutako ekitaldian.

Baratze bat nahi dizut egin…

Tolosaldea LHII aldatu egin da azken urteetan, eraikinak berritu dira , espazioak atondu... nolabait eskola gaztetu egin dela esan dezakegu.

Baina bada txokotxo bat gertu eta era berean urruti dagoena, hainbat arrazoiengatik denen bistan eta hutsik, erabilpen zehatzik ez duena. Honek ere behar zuen gaztetu, bere esentzia gordeta noski. Horregatik garapen jasangarriko helburuak erreferentziatzat hartuta erronka bat burutu dugu, naturarekin lotura duena, bizitza gune bat sortzeko, erakargarria eta denen eskura, Balioen baratza deituko dena.

Proiektuaren azalpena Tolosaldea LHII-ko ikasle guztiei eman zaie.

Interesa izan duten ikasleekin taldeak egin dira espezialitateka (Merkataritza, Informatika, Galdaragintza, Mantentzea eta Elektrizitatea) eta zikloen arteko erronka bat osatu da, bakoitzak dituen ezagutza teknikoak aprobetxatuz.

Beharrak identifikatu, informazioa lortu, antolatu eta proposamenak aurkeztu dituzte:

1. Merkataritza: berreskuratu nahi den ingurunerako, altzarien diseinua eta distribuzioa

2. Informatika: faunaren jarraipena egiteko sistema.

3. Galdaragintza: euri-ura biltzeko sistema.

4. Mantentzea: urmaeleko ur-maila mantentzeko sistema.

5. Elektrizitatea: urmaeleko ura oxigenatzeko eta algen kontrola egiteko sistema.

Mugikortasun astea burutu dugu

Mugikortasun astearen baitan autorik gabeko eguna ospatu dugu Irailaren 22an. Egun honi ikusgarritasuna emateko, herritik eskolarako bidea elkarrekin egin dugu 150 bat ikasle eta irakaslek, oinez, bizikletaz edo patinetez. Goizeko 8 etan Triangulo plazatik abiatu dira bizikleta eta patinete dunak, ordu berdinean, Arrameleko plazatik, oinezkoak. Santa Luzia auzoan egin dute bat eta elkarrekin igo dute aldapa. Ekitaldiari amaiera emateko, txokolate beroa eta opilak banatu dira ikastetxe sarreran.

ikaslan

elebasque