Matrikula

Onartutakoen zerrenda 1go fasea

Global training bekak 2022. Atzerrian lan egin nahi duzu 6 hilabetez?

Goi mailako zikloa amaituta baduzu eta 30 urte ez badituzu bete hau da zure aukera.

Irakasle berriei harrera

2022.2023 ikasturte hasierako esleipen prozesuan TOLOSALDEA LHII esleitu zaizuen irakasle berri guztientzat harrera bilera antolatu dugu uztailaren 19an 10:00etan ikastetxeko areto nagusian.

Bertara gerturatzea eskatzen zaizue.

Hazparneko San Josepe Lizeoko eta Tolosaldeako LHII-ko Mekanikako ikasleek elkartrukea burutu dute.

Azken bi ikasturteetan, pandemia dela medio, elkartrukeak bertan behera egon ondoren, aurtengoan berriro ekin diogu bi ikastetxeen arteko mugikortasunei.

Lehendabizi, Tolosaldeako mekanizazioko 1. mailako ikasleek, Hazparnera joan ziren bi egunetarako eta ondoren, San Josepeko Mekanikakoak gurera etorri ziren beste horrenbeste egunetarako.

Hazparnen, aeronautikarekin lotutako elementuak ekoizten dituen Lauak Bat enpresa bisitatu zuten. Bertan, hegazkinen hainbat zati eraikitzen dituzte zenbait material berezi erabiliz. Enpresa honek beste herri eta herrialdeetan ere baditu lantegiak.

Ikasleek ikastetxea ezagutzeko aukera izan zuten, bertako ikasleekin hartu emanetan aritu ziren eta makina ezberdinak aztertu zituzten mekanizazioko tailerrean.

Ondoren, San Josepeko ikasleen egonaldia burutu zen Tolosan. Hazparneko eta Tolosaldeko ikasleek, Ibarrako Apatta Erreka industrialdean kokatutako hiru enpresa esanguratsu bisitatu zituzten: Lemu, Otsabio eta Mecanizados Harri. Hiru enpresa hauek ere mekanizaziorekin lotuta daude eta gure ikastetxeko ikasleek bertan egiten dituzte praktikak. Bisitak oso interesgarriak izan ziren. Honetaz gain, ikasleek Tolosako txoko ezberdinak ezagutzeko aukera izan zuten, Tolosaldeako ikasleen laguntzarekin.

Bigarren egunean, Euskal kirolak praktikatzeko aukera izan zuten, elkarren arteko harremanak erraztuz. Ikastetxea ezagutu eta tailerrak aztertzeko aukera ere izan zuten. Azkenik, bi ikastetxeetako ikasleek, Eureka Zientzia Museoa bisitatu zuten, egonaldiari amaiera emanez.

Esperientziaren balorazio positiboa egin dugu eta, aurrera begira, gure elkarlanarekin jarraitzeko asmoa azaldu dugu.

Babarrun bonboi jasangarriak

Aurtengoan ere lortu dugu, hezkuntzan aberasgarri zaigun bailarako Eskola Agenda taldearen jardunak jarraitzea.

Tknikako Bio Zientzia eta Jasangarritasun sailak bonboi solidarioen esperientzia aurkeztu zigun ikastetxeetan. Jarduera hura, gurera moldatu dugu, urteetan ongizate eta jasangarritasunaren bila partekatzen dugun lan taldera, Tolosaldeako EA2030 forora.

Berriz ere, eskura eta bertan dugunaren erabilpena bilatuz, babarrun bonboi jasangarriak egiteko erronkari ekin genion Azaroan, Tolosaldea LHII-ak, Inmakulada Ikastetxeak, CPFPB Peñascal ikastetxeak, Don Bosco Paper eskolak eta Fraisoro ikastetxeak. Bakoitzak bere indargune eta ezagutzak baliatuz proiektuan parte hartu dugu, atal ezberdinetan. Babarruna oinarri duten gozo batzuk egitea lortu da, arto eta porru paperaz egindako zorroan bilduta.

Maiatzaren 20an Tolosako kultur etxean ospatu den udal foroan, aipatutako ikasteetako ikasleek egindakoa erakutsi dute eta herritarren alde lan egiten duten Zutani, Corazones unidos, Jatorkin, Elikagai Bankua, Caritas, Abegi eta Cear elkarteei eskaini zaizkie egindako gozoak.

Bost bira munduari

“Hondakin-uren energiaren birbalorazio” proiektuak hustubideetatik botatzen dugun energia berreskuratzea du helburu. Dutxatzeko erabiltzen dugun ur kantitatea, batez beste, egunean 60 bat litro dira pertsonako. Ur hori erabili eta 40 bat gradutan botatzen dugu hustubideetan behera. Dutxetan instalatzen den bero trukagailu bati esker, hondakin den ur bero horri energia kentzen zaio dutxara datorren ura aurrez berotuz. Trukagailu aukera ezberdinak daude, baina sinpleena erabilita ere energiaren %43a berreskuratzea lortuko genuke. Sistema honen bitartez gure ikastetxeko langileriak urtebetean berreskuratuko lukeen energia kopuruak, kotxe elektriko batek munduari bost bira emateko erabiliko lukeenaren adinakoa litzateke.

Produktuaren inguruan erabiltzaileei sortzen zaizkien kezketako bat da ea sistema honek ur garbia eta erabilia nahasten ote dituen. Ez da urik nahasten, bi zirkuitu isolatuetan dago ur mota bakoitza, elementu metalikoak erabiltzen dira energia batetik bestera trukatzeko, transmisioaren bidez. Sistema berbera erabiltzen da gas galdaretan, errekuntzako keak ez dira kontsumoko ur beroarekin nahasten, aparte doaz.

Proiektu honen berri emateko, maiatzaren 5etik-8ra, Durangon ospatu den Berdeago azokan parte hartu du ikastetxeko Mantentze alorrak. Maiatzaren 7an, larunbatean, Oskar Sotok hitzaldi bat eman zien instalatzaileei, lanbide heziketak helburu komertzialetatik at berrikuntza hauetan duen papera azpimarratuz.

Hezkuntza Ministerioak diruz laguntzen du proiektu hau eta, Tolosako Tolosaldea LHII, Iruñako Virgen del Camino eta Valentziako Luis Suñer eta Bernat Ginovart ikastetxeek parte hartzen dute, Cerian enpresarekin batera. Ikastetxe hauetan, sistema honen inguruan hezteko entrenadoreak jarriko ditugu, beraiekin lan egiteko eta energia kontsumoan aurrezteko bidean irtenbideak ezagutarazteko.

Poliamidaz fabrikatutako galdaketarako ereduak eta moldeak

Galdaketarako ereduak eta moldeak diseinatu eta fabrikatzen dituen enpresa batek kostu txikiko ekoizpen-prozesu errentagarriagoak eta ekologikoagoak bilatzen ditu, merkatuan lehiakorragoak izateko. Horretarako, poliamidazko materialarekin 3D inprimatze-teknologia berrian oinarritu ginen, eta, ondoren, estrategia berriaren eta zurezko modeloen arteko alderaketa egin genuen.

ikaslan

elebasque