Bost bira munduari

“Hondakin-uren energiaren birbalorazio” proiektuak hustubideetatik botatzen dugun energia berreskuratzea du helburu. Dutxatzeko erabiltzen dugun ur kantitatea, batez beste, egunean 60 bat litro dira pertsonako. Ur hori erabili eta 40 bat gradutan botatzen dugu hustubideetan behera. Dutxetan instalatzen den bero trukagailu bati esker, hondakin den ur bero horri energia kentzen zaio dutxara datorren ura aurrez berotuz. Trukagailu aukera ezberdinak daude, baina sinpleena erabilita ere energiaren %43a berreskuratzea lortuko genuke. Sistema honen bitartez gure ikastetxeko langileriak urtebetean berreskuratuko lukeen energia kopuruak, kotxe elektriko batek munduari bost bira emateko erabiliko lukeenaren adinakoa litzateke.

Produktuaren inguruan erabiltzaileei sortzen zaizkien kezketako bat da ea sistema honek ur garbia eta erabilia nahasten ote dituen. Ez da urik nahasten, bi zirkuitu isolatuetan dago ur mota bakoitza, elementu metalikoak erabiltzen dira energia batetik bestera trukatzeko, transmisioaren bidez. Sistema berbera erabiltzen da gas galdaretan, errekuntzako keak ez dira kontsumoko ur beroarekin nahasten, aparte doaz.

Proiektu honen berri emateko, maiatzaren 5etik-8ra, Durangon ospatu den Berdeago azokan parte hartu du ikastetxeko Mantentze alorrak. Maiatzaren 7an, larunbatean, Oskar Sotok hitzaldi bat eman zien instalatzaileei, lanbide heziketak helburu komertzialetatik at berrikuntza hauetan duen papera azpimarratuz.

Hezkuntza Ministerioak diruz laguntzen du proiektu hau eta, Tolosako Tolosaldea LHII, Iruñako Virgen del Camino eta Valentziako Luis Suñer eta Bernat Ginovart ikastetxeek parte hartzen dute, Cerian enpresarekin batera. Ikastetxe hauetan, sistema honen inguruan hezteko entrenadoreak jarriko ditugu, beraiekin lan egiteko eta energia kontsumoan aurrezteko bidean irtenbideak ezagutarazteko.

Poliamidaz fabrikatutako galdaketarako ereduak eta moldeak

Galdaketarako ereduak eta moldeak diseinatu eta fabrikatzen dituen enpresa batek kostu txikiko ekoizpen-prozesu errentagarriagoak eta ekologikoagoak bilatzen ditu, merkatuan lehiakorragoak izateko. Horretarako, poliamidazko materialarekin 3D inprimatze-teknologia berrian oinarritu ginen, eta, ondoren, estrategia berriaren eta zurezko modeloen arteko alderaketa egin genuen.

Fabrikazio Gehigarrira bideratutako Erasmus+ mugikortasuna Suedian

Martxo amaieran honetan Euskadiko Lanbide Heziketa ikastetxe ezberdinetako irakasle talde bat Suediara hurbildu gara, bertako Lanbide Heziketa sisteman eredugarri den Curt Nicolin Gymnasiet ezagutzera, eta AM “Aditive Manufacturing” teknologian maila eredugarrian diharduten zenbait bikaintasun Zentro, konpainia edota entitate ezagutzeko asmoz.

Esperientzia bikaina izaten ari da, bai harremanak sendotze aldera, eta baita ere teknologia honetan hainbat eragile osatzen ari diren ibilbide bikaina ezagutzeko. Milesker gu hain ondo hartzeagatik!

Lehendakariak Tolosaldea LHII bisitatu du eta bertatik bertara ezagutu du Euskadiko Lanbide Heziketaren eta enpresen arteko lankidetza estua

Iñigo Urkullu Lehendakariak, Hezkuntzako sailburu Jokin Bildarratzekin batera, Tolosaldea Lanbide Heziketako Ikastetxe Integratua bisitatu du gaur Tolosan. Horiekin batera izan dira bisitan Lanbide Heziketako sailburuorde Jorge Arévalo eta Tolosako alkate Olatz Peon, baita ikastetxearekin lankidetzan jarduten duten eskualdeko zenbait enpresaren ordezkariak ere.

Ikastetxera egindako bisitan, Lehendakariak eta sailburuak bertatik bertara ezagutu dute Lanbide Heziketako euskal ikastetxeek beren inguruneko enpresentzat betetzen duten funtsezko zeregina, bereziki enpresa txiki eta ertainentzat, horien beharrei erantzuten dieten berrikuntza-proiektuak garatzen baitituzte.

Ikastetxeko zuzendaritza gidari zutela, Tolosaldea LHII-ren instalazio nagusiak bisitatu dituzte. Nabarmentzekoak dira, besteak beste, domotika, robotika, mekanika, mekatronika edo soldadura esparruak lantzen dituzten lantegiak. Tolosaldean egoitza duten LEMU eta CADINOX enpresen arduradunek Lanbide Heziketako ikastetxe honekiko lankidetzan izan duten esperientzia azaldu dute.

Alkoholaren kontsumo arduratsua

Inmakulada Lanbide ikastolako ikasleek alkoholaren kontsumoaren inguruko arrisku eta ondorioak ikusarazteko dinamikak antolatu zituzten Tolosaldeako ikastetxe ezberdinetan. Bailarako Lanbide Heziketa ezberdinekin batera gauzatzen dugun erronka probestuz, Mantentzeko lehen mailako ikasleak ordubetez aritu ziren gaia lantzen. Paperezko edukiak eta digitalak uztartuz sentsibilizazio saio atsegin bat eskaini ziguten, bingo eta guzti.